HERBA

HERBA
SERINGAN

Thursday, June 13, 2013

Travell 2 USA part 4, Day 3

Hari 3 seawal 10.00am kami sudah bertolak ke RIT univ. tempat anakku belajar. Jarak dari rumah ke U tidaklah jauh. Kami cuma berjalan kaki saja, mengambil masa lebih kurang 30 min. Tempat yang mula2 kami kunjungi adalah Post Office, dimana di sinilah tempat anakku bekerja bila lepas kelas/kuliah. Berjumpa dengan bossnya Mdm Megan n ex-colleaguenya. Mereka sangat friendly. Bolehlah faham slang american. They look so happy n excited when met us.















Afterthat, we went to lab. tempat anakku menjalankan kerja2 projeknya.Lab tidaklah begitu luas tapi tersusun rapi dan sangat bersih. Terdapat seorang Professor yang sedang mencuci glasswares yang telah digunakannya...My god! I was touched , cause Prof. sanggup lakukan sendiri! Then kami berjalan2 dan bergambar di dalam kampus..sangat cantik dan bersih kampus tu sukar nak jumpa kertas or bekas makanan di sekitar.
Dean's list

Bersama lecturer Bahasa Mandarin
Bersama rakan2 sekuliah anakku


Pintu gerbang pengasan U George Eastman Kodak

Sebelah petang dalam pukul 5.00pm kami pergi ke Higland Park. di sana ada event, ada band , orang memang ramai. ada juga berbagai jualan. Kami berjalan di dalam tanam yang dipenuhi pelbagai pokok bunga-bungaan dari tumbuhan kecil hinggalah yang besar. Melalui bukit, kelihatan remaja bermain bola di lereng yang terdapat padang.


Bunga tulip yang sangat cantik dan besar, macam bunga plastik! tetapi harum...Mashaallah cantiknya..wow! gila bunga dibuatnya. Lama kami di sana sampai pukul 8.00 pm. disana waktu maghrib lambat masuk 8.30pm baru masuk waktu .




3 comments: