HERBA

HERBA
SERINGAN

Wednesday, April 28, 2010

Oggy kembali

Syukur alhamdulillah.. pagi ni tatkala aku bersiap untuk gi kerja... terdengar suara Oggy..eh.. betullah Oggy dah balik. Oggy kelihatan letih, jalan terhinjut-hinjut.Sebelah kakinya bengkak.Saya sambut Oggy.. Tom dan Jenny pun berlari kejar Oggy..Saya rasa happy..bawa Oggy ke dapur dan bagi Oggy makan..Oggy makan sungguh..laparnya dia. Lepas tu bagi Oggy makan ubat tahan sakit dan antibiotik..Saya masukan Oggy dalam sangkarnya, supaya Oggy boleh berehat dan pulih.Saya ambil pokok galak kucing (acalypa indica). Oggy makan akarnya dengan penuh selera. Galak kucing sejenis tumbuhan yang memang disukai kucing. Ia banyak khasiatnya.
Malam ini saya akan bertolak ke Kelantan dan kemudian Terenggaanu. Malam ini juga Aiman ada progam khatam al-quran kat rumah ustazahnya. Aiman dah khatam 2 tahun lepas cuma ari ni ustazah ada kesempatan. Telor untuk khatam dan keperluan pun saya dah sediakan. Siapa yang tak kenal pokok kucing galak nanti saya tunjukkan

No comments:

Post a Comment