HERBA

HERBA
SERINGAN

Saturday, May 8, 2010

kena gi kerja

pokok pepino






pokok galak kucing

8 Mei..Tengah breakfast.. ada call pelajar nak guna lab.. alamak janji ngan student jam 10.gi gaklah..kita xmau susah kan mereka. Badan pun xberapa nak sihat.. kena selesema pulak..kepala sakit dan rasa sukar nak bernafas.. tapi gagahkan juga diri.. sambil pantau pelajar..aku check fail dan buat kerja pengurusan lab. Kak ngah ikut sekali...kat lab agak sejuk..terpaksa tunggu pelajar hingga jam 5pm..Esok hari ibu..Kak Lang yang berlajar kat MRSM, Johor..call ajak dtg visit dia. Fahmi awal2 lagi bagi kad hari ibu yang dibuatnya di sekolah cina dan satu lagi yang dibuat kat rumah. Kak Ngah ada banyak masa sekarang ni..dia cuma ada class hari Selasa dan Khamis sementara menunggu cuti sebelum fly ke USA. Sikit2 persediaan dah mula dibuat. Aku ni..memang dibesarkan dengan persekitaran tumbuhan. Nenek dan moyang dulu pun bidan dan pandai dalam perubatan tradisional. Dan aku dah biasa dengan tumbuhan herba. Kebetulan aku lama bekerja di unit tumbuhan herba. Seperti yang di tulis dalam coretan sebelum ini aku paparkan gambar pokok galak kucing yang berada di depan rumahku..serta tumbuhan lain yang memang ditanam dipersekitaran rumahku. Tapi pokok tongkat ali tu kat tempat kerja dulu.

No comments:

Post a Comment