HERBA

HERBA
SERINGAN

Tuesday, August 13, 2013

Travel 2 USA part 7

Alhamdulillah selesai part 6 (19 Mei 2013)
Hari ini awal2 lagi aku, anak, suami dan 2 orang rakan anakku  meneruskan program seterusnya. Awal pagi selepas bersarapan di sebuah restoran di sana (lupa namanya), western food kami berangkat ke Niagara Falls, Buffalo-Toronto (USA-Canada). Perjalanan mengambil masa 1 1/2 jam. Aku tertarik dengan lampu isyarat di sana tergantung dan ada word serta arrow. Sape yang baru di sana confirm tidak reti dan sukar memahami jalan or lampu isyarat itu.  'left driving' lak tu. Masakkk!
lampu isyarat

Niagara falls

 Kat niagara ni mcm taman gak, cantik kt taman tu ada macam2 bunga yg cantik, tulip, ros, heart. Ada orang main muzik..kita blh derma kt pemusik jalanan tu. Tu..kat luar bukan kat cave n cruise tmpt tumpuan utama tu., lepas dapatkan tiket kami pergi ke tempat ambil kasut n ponco (yellow) pastu berjalan ke cave tmpt air terjun tu. wah ramai gak orang. Diseberang sungai tu Kanada. Kagum dengan kuasa Allah yg menjadikan falls yang sangat3 cantik! Tiada yg lbh cantik falls di dunia ini, inilah dia patutlah ia merupakan salah satu benda ajaib di dunia, tgk ya gambar yg aku postkan.
Merentasi jambatan itulah Toronto, Kanada.
Setelah menaiki curise (maid of the mist) dan wind of the cave menikmati keindahan Niagara falls kami menonton movie history of the Niagara falls.

No comments:

Post a Comment